2 rocznica Horizon Zero Dawn – 10 milionów sprzedanych kopii!

Strona główna>2 rocznica Horizon Zero Dawn – 10 milionów sprzedanych kopii!
Hsimpson
Hsimpson

2 rocznica Horizon Zero Dawn – 10 milionów sprzedanych kopii!

Dokładnie dzisiaj mijają dwa lata od premiery Horizon Zero Dawn (28 lutego 2017 roku). Twórcy ze studia Guerrilla Games świętują sukces i dziękują graczom z całego świata za zaufanie, jakim ich obdarzyli!

Aż trudno uwierzyć, że minęły już dwa lata od wydania Horizon Zero Dawn na PS4. Biorąc pod uwagę, że gra studia Guerrilla Games sprzedała się w ilości ponad 10 milionów kopii możemy mówić o wielkim sukcesie. Z okazji rocznicy fani Aloy z całego świata za pośrednictwem serwisu Instagram, jak i Twitter dziękują za niezwykłą podróż, jakiej mogli doświadczyć wcielając się w postać odważnej Aloy. 

W podziękowaniu fanom Hermen Hulst (Managing Director, Guerrilla Games) przedstawiał kilka szczegółów z procesu tworzenia, jakie  towarzyszyły powstaniu Horizon Zero Dawn.

1. Program pilotażowy
Prototypowanie elementów gry Horizon Zero Dawn rozpoczęło się w 2010 roku, w czasach, kiedy większość pracowni wciąż nadawała ostatnie szlify Killzone 3. W najwcześniejszych prototypach zespół nie miał modelu gry Aloy, ponieważ jej postać wciąż był w fazie rozwoju. Zamiast tego użyli modelu Jammer (pilota z Killzone 3).

2. Twarz Aloy
Znalezienie odpowiedniego modelu twarzy dla Aloy okazało się sporym wyzwaniem – aż do czasu, gdy Jochen Willemsen (Conversation Director, Guerrilla Games) podjął się negocjacji z holenderską aktorką Hannah Hoekstra, którą zobaczył w telewizji. Od razu wiedział, że to właśnie bęzie twarz Aloy. 

3. Thunderjaw, jak zabawka z klocków
Pierwszą maszyną zaprojektowaną i sfinalizowaną przez zespół projektowy był Thunderjaw (dziki potworny tyranozaur). Jednak podczas fazy tworzenia prototypu gry Thunderjaw wyglądał jak dziecięca zabawka wykonana z kolorowych plastikowych klocków. Każda kolorowa “cegła” stanowiła inną część maszyny, którą można było celować lub strzelać.

4. Easter egg

Wczesna prototypowa maszyna stała się holograficznym “jajkiem wielkanocnym” w jednej z naszych innych gier, Killzone Shadow Fall, która ukazała się w 2013 roku. Nazywany Predatorem, projekt prototypowej maszyny ostatecznie nie uczynił go Horizon Zero Dawn . Jednak wiele jego zachowań zostało wykorzystanych do stworzenia niszczycielskiego Sawtooth.

5. Hej walla walla
Niektóre z “walli” (dźwięk naśladujący szum tłumu w tle) nagrane przez zespół odpowiedzialny za podkład muzyczny składa się z deweloperów Guerrilla mówiących bełkotami. Mimo, że nagrania miały służyć jako zastępczy podkład to okazało się, że są tak dobre i ostateczności zostały zastosowane w ostatecznej wersji gry.

6. Narodziny gwiazdy
Dźwięki gruchanie i bulgotanie młodej Aloy zostały faktycznie wykonane przez trzymiesięczną córkę Lucasa van Tol (Guerrilla’s Music Supervisor/Senior Sound Designer). Jej występ został nagrany, gdy dziecko leżało w kojcu.

7. Wszystkie ruchy
Muzycy, grający na rzeczywistych instrumentach plemiennych zostali zaproszeni do studia Guerrilla. Podczas wykonywania poszczególnych utworów byli nagrywani a powstałe animacje zostały przeniesione do świata Horizon Zero Dawn, a ich wyczyny można było zobaczyć podczas eksploracji otoczenia. 

8. Chihuahuatcher
Każda maszyna w Horizon Zero Dawn ma setki różnych dźwięków, od skrzypienia mechanicznych kończyn po okrzyki alarmu, gdy dostrzega zagrożenie. Projektanci dźwięku połączyli dźwięki zwierząt, aby nadać każdej maszynie niepowtarzalny charakter (dźwięki, które wykonuje Obserwator zawierają na przykład szczekanie Chihuahua, aby podkreślić jego słodką, ale okrutną naturę).

9. Widok z lotu ptaka
Lucas van Tol (Guerrilla’s Music Supervisor/Senior Sound Designer) zbadał ponad 750 dźwięków ptaków, z czego blisko 30 wykorzystano w trakcie tworzenia ścieżki dźwiękowej w Horizon Zero Dawn.  Nie tylko każdy ptak brzmi inaczej w zależności od pory dnia, ale również pogoda ma wpływ, podobnie jak położenie i wysokość w jakim się znajduje. 

Źródło: https://blog.eu.playstation.com/2019/02/28/horizon-zero-dawn-celebrates-2nd-anniversary-10-million-copies-sold-worldwide/#sf208613397

AUTOR: Hsimpson

Jesteśmy ekspertami w swojej dziedzinie!

Zobacz inne artykuły

Zasubskrybuj
Powiadom o

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments